Sosyalist Forum - Sosyalizm Okulu  

Ana Sayfa Bugünki Mesajlar Forumları Okundu Kabul Et
Go Back   Sosyalist Forum - Sosyalizm Okulu > KÜLTÜR & SANAT & BİLİM & EĞİTİM > Fotoğraflar

Fotoğraflar Fotoğraf paylaşımlarımızın bulunduğu alan


SOL RADYO
Sol Radyo
Get the Flash Player to see this player.

BS Militanlarına Karşı Kürt Savaşçıları Ön Saflarda Yazımızı Okumak İçin Tıklayın

Konu Bilgileri
Kısayollar
Konu Basligi Rania Matar : Savaş Sonrası Kadınlar ve Çocuklar
Cevaplar
0
Sonraki Konu
sonraki Konu
Görüntüleyenler
 
Görüntüleme
841
Önceki Konu
önceki Konu
Cevapla
 
Bookmark and Share LinkBack Seçenekler Stil
Alt 07 Mart 2008, 16:39   #1
 
Mavi 'Deniz' - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Aktif Üye
Kullanıcı Profili
Üyelik tarihi: 26 Ocak 2008
Üye No: 5056
Bulunduğu yer: 27 - 34
Mesajlar: 1.018
Teşekkür Grafikleri
Ettiği Teşekkür: 0
0 Mesajına 0 Teşekkür Aldı
Tecrübe Puanı: 0 Mavi 'Deniz' is an unknown quantity at this point
Wink Rania Matar : Savaş Sonrası Kadınlar ve Çocuklar

Rania Matar : Savaş Sonrası Kadınlar ve Çocuklar

Dörtyol Ağzında Lübnan: Savaş Sonrasında Kadınlar ve Çocuklar




Barbie Girl, Beirut 2006 © Rania Matar

Ortadoğudaki fotoğraflarımın amacı; özellikle kadın ve çocuklardır. Bilhassa Lübnan benim için; Batı ve Arap Dünyası arasındaki anahtar pozisyonundan ötürü Batı ile Arap kültürlerinin, Hristiyanlıkla İslamın, Sünnilikle Şiiliğin, modernlikle gelenekselliğin karışımına tanıklık etmesi açısından çok ilginç bir yer. Büyük kargaşa içindeki Ortadoğu’da olan Lübnan, bölgedeki çözülmemiş sorunların asıl yükünü taşır. Böyle küçük bir ülke için bu sorunlar çok büyüktür.


Boy in the Rubble, Beirut 2006 © Rania Matar

Burada sunulan fotoğraflar, Lübnan'daki Hizbullah ve İsrail arasındaki acımasız iç savaşın kötü etkilerini yansıtan değişik sahnelere ait büyük bir koleksiyonun parçasıdırlar. Tüm savaşlarda olduğu gibi savaş bittiği andan itibaren halkın ilgisi geçer. Ondan etkilenen ve onu yaşayan, evlerini, ailelerini ve arkadaşlarını kaybetmiş insanlar, kayıplarının gerçekliğiyle uğraşmak ve darmadağın olan yaşamlarını yeniden inşa etmekle ilgilenmek zorunda oldukları için ve dünya, dikkatini bir sonraki krize yönlendirdiğinden şimdi unutulmuşlardır. Her zaman, heryerde bir savaş olabilir. Masum insanlar üstündeki etkileri ve savaş sonrası tesirleri aynıdır; yıkımlar, kayıplar ve insani acılarla uğraşmak.


Defiant, Beirut 2006 © Rania Matar


Buradaki, kötü sonuçlar ve molozlardan yeniden dünyaya geliş fotoğrafları; Beyrut ve Güney Lübnan arasındaki savaş sonrası çekilmiştir. Fakat aynı zamanda; Lübnan etrafına yayılmış olan Filistinli mülteci kamplarına ait ve karmaşık politika zemininde kimliğini bulma evresindeki tüm kıyılarında yeni bir savaştan kaçınmaya çalışan, demokrasi biçimine karşı çıkan partilerin marşlar ve gösteriler düzenlediği bir ülkeye ait fotoğraflar da yer almaktadır.


Girlfriends, Beirut 2007 © Rania Matar

Buradaki fotoğraflar, insanların kayıplarından ötürü dine, özellikle de İslama yönelişlerini tasvir ve Lübnan ve komşu ülkelerdeki son çatışmaların anlamını ifade etmektedirler. İslam için bir tehlike olduğundan dolayı dinsel kimlik, en çok Arap ülkelerinde din ve politika birbiriyle ilişkili hale gelerek yavaş yavaş milliyetçiliğin yerini almaktadır.


A Passage from the Koran, Beirut 2005 © Rania Matar

Bu fotoğraflara bakan kişi savaş, yıkım ve ölüm arasındaki ilişkiyi ve bu meselelerden ötürü dine yönelme ihtiyacını görebilir. Aslında savaşın kötü sonuçları daha çok arka planda fotoğrafik olarak kaos ve ölüm anlarında görülen, hayatta kalmış insan örneklerinde gösterilmektedir.


Motorcycling through Destruction, Beirut 2006 © Rania Matar

Herhangi bir çatışmadan sonraki insani durum çok fecidir; ülkenin alt yapısı yok edilir, insanlar evlerini ve sevdiklerini kaybeder, bütün heryer moloz haline gelir. Bununla beraber, beni en çok etkileyen şey büyük ve ağır yıkımların ötesinde, insanların nasıl hızlı bir şekilde savaştan deneyimli olarak yaşamlarına yeniden başladıkları, parçaları toplamaları, saygınlıklarını, çocuklarını ve insanlıklarını korumak için nasıl harekete geçtikleridir.


Open Window, Bourj El Shemali Refugee Camp, Tyre, Lebanon 2005 © Rania Matar


Bu fotoğraflarda savaş sonrasından normal insanları, bazen de yıkımdan ve molozlardan yükselen ve parlayan insanlığı tasvir ederim. Tek bir fotoğrafın içinde yokolmuş bir yaşamın ve yeniden doğmuş birinin görüntüleri aynı zamanda mevcuttur.



Juggling, Aita El Chaab, Southern lebanon, 2006 © Rania Matar

İskelet gibi görünüşlü hokkabazlık yapan bir kız, Barbie gömleği giymiş, yeni yürümeye başlamış, öteki tarafla yüzyüze gelmiş ve yıkımdan masumca yükselmiş gibi görünen bir çocuk, Phoenix gibi, küllerinden yükseliyor, arka planda başka bir kocaman roket deliği belli belirsiz görüldüğü halde mutfaklarında oyalanan çocuklu bir aile, ölmüş annesinin portresinin altında peçeli iki kız, insanlarla çevrili bir yıkımın tamamen garip bir his veren normalliği, yıkım ve yaşam yanyana, melekler ve şeytanlar yanyana.



...





The Dead Mother, Beirut 2005 © Rania Matar


T

Rocket Hole, Aita El Chaab, Southern Lebanon 2006 © Rania Matar



Broken Mirror, Beirut 2005 © Rania Matar




Covered in the Heat, Beirut 2005 © Rania Matar




Praying in the Tent, Beirut 2007 © Rania Matar





Mannequin, Beirut 2007 © Rania Matar







Hanging Laundry, Aita El Chaab, Southern Lebanon 2006 © Rania Matar



Newspapers, Beirut 2007 © Rania Matar



Çeviri (translated by Berna AKCAN)

Rania MATAR Hakkında

Rania Matar Lübnan'da doğup büyüdü. Aslen Cornell Üniversitesi'nde mimar olarak eğitim alan Rania, New England Fotoğrafçılık Okulu'nda fotoğrafçılık okudu ve Maine Fotoğraf Atölyeleri'nde Magnum fotoğrafçısı Constantine Manos'tan ders aldı. Sonunda mimarlık mesleğini bıraktı ve serbest fotoğrafçı olarak çalışmaya başladı. Çalışmaları Orta Doğu'daki kadın ve çocuklar üzerine odaknlanmıştır. Filistinli mültecileri, peçe ve anlamını, savaşın kötü sonuçlarını inceleyen en son projeleri, unutulmuş ve yanlış anlaşılmış kişilerin sesini duyurmaya çalışır. Yaşadığı yer olan Boston'da dört çocuğunun fotoğraflarını çekiyor. Yakın zamanda Massachusetts Kültür Komisyonu ödülünü aldı



Rania’nın çalışması, Belmont Sanat Galerisi’nde, Cambridge Çok kültürlü Sanat Merkezi’nde, Northeastern Üniversitesi Eclipse Galerisi, Griffin Fotoğrafçılık Müzesi, Cambridge Sanatlar Derneği ve Fotoğrafçılık Kaynak Merkezi’nde sergilendi. Çalışmaları aynı zamanda ulusal ve uluslararası, kişisel ve grup sergilerinde yer aldı. Rania’nın fotoğrafları Arjantin, Tucuman’da, “İkinci Arjantin Belgesel Fotoğraf Bienali”nde , Suriye Halep’te 9. Yıllık Uluslararası Fotoğrafçılık Toplantısı’nda, Uluslararası OXFAM Oxford ve Kudüs Şubelerinde ve Lübnan’da Soros Vakıflar Ağı’nın bir parçası olan Açık Toplum Enstitüsü tarafından finanse edilen “Uluslararası Hareket Eden Duvarlar” adlı sergide yer aldı.Rania çalışmasını en yakın zamanda Almanya’da, Mr. Thomas Kellner’in özel koleksiyonunun bir parçası olarak, Philadelphia Silver Eye Fotoğrafçılık Merkezi’nde ve Oregon Blue Sky Galerisi’nde sergiledi. Çalışması şu anda Massachusetts Danforth Müzesi’nde, Arsenal Sanatlar Merkezi’nde ve Hollanda’da Nooderlicht İnanç Festivali’nin bir parçası olarak sergilenmektedir. 2008’de İslam Kadınları ve peçe ile ilgili çalışması Şikago Kültür Merkezi’nde ve Houston Foto Festivali’nde yer alacaktır.


Rania’nın savaş sonrasının yan etkileri fotoğrafları B&W Dergisi’nin Ekim sayısında Spotlight Ödülü, Peçe fotoğrafları 2006’da B&W Dergisi’nde Mükemmelik Ödülü ve Shots 92 Dergisi’nde Belgesel Proje’den ötürü yer almıştır. Fotoğrafları, Danforth Müzesi New England Fotoğrafçılar Bienali’nde Purchase Prize, En İyiler Gösterisi Güzel Sanaltlar Fotoğrafçılık Merkezi’nde ve Uluslararası Kadın Fotoğrafçılar birincilik ödülü, Kudüs Fon Galerisi’nde birincilik ödülü, Teksas Fotoğrafçılık Topluluğu ikincilik ödülü, saygınlıkla sözedilen Santa Fe Fotoğrafçılık Merkezi, Silver Eye Fotoğrafçılık Merkezi, Berenice Abbot Ödülü ve Altın Işık Ödülü gibi pek çok ödül kazanmıştır. Uluslararası Kadın Fotoğrafçılar’da “Gümüşe Dönmek” fotoğrafları kazanan olarak seçildi.


Mavi 'Deniz' isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Kapalı


“Hukuk, iktidarın fahişesidir”
Şu Anki Zaman: 07:35.


Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.1